Datapolicy

Fågelbro G&CC och Fågelbro G&CC Service AB hanterar följande personuppgifter för samtliga medlemmar och för dem som deltar i utbildningar, aktiviteter eller sponsrar föreningen. För minderåriga även för målsman.

• Namn
  • Adress
  • e-post
  • Telefonnummer
  • Golf id
  • Kön
  • Närvaroregister
  • Uppgifter om faktureringar och betalningar
  • Anmälningar till aktiviteter, läger och tävling.
  • Tävlingsresultat
  • I förekommande fall uppgifter om allergier och specialkost

Dessa uppgifter behövs för att bedriva föreningens och bolagets verksamhet. Vissa uppgifter om medlemmar lämnas vidare till kommunen och Svenska Golfförbundet/Riksidrottsförbundet.

Inom kommunen används uppgifterna som underlag för utbetalning av föreningsbidrag. Sedan kontroll och beslut utförts gallras/anonymiseras uppgifterna varefter vissa uppgifter sparas för statistikändamål.

Riksidrottsförbundet har utfärdat en uppförandekod för idrotten avseende Dataskyddsförordningen. Denna tillämpas av Fågelbro G&CC.

Genom att vara medlem i Fågelbro G&CC godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).